O korzyściach wynikających z przystąpienia do koalicji lojalnościowej Horeca Profit rozmawiamy z Radosławem Drzewieckim, dyrektorem ds. handlu i marketingu Globus Polska.
Dlaczego Globus Polska zdecydowała się przystąpić do koalicji lojalnościowej Horeca Profit™?
W strategii sprzedaży naszej firmy jest ciągły rozwój kanału sprzedaży cateringowej (do tzw. HoReCa). Jest to szczególnie ważna sprawa dla naszego nowego francuskiego właściciela (grupy CECAB), który od maja 2006r. przejął Globusa Węgry oraz oddział polski – Globus Polska. Francuzi duży nacisk kładą na rozwój produktów przeznaczonych typowo dla gastronomii (począwszy od specjalnych odmian poszczególnych warzyw poprzez odpowiedni stopień ich blanszowania a skończywszy na opakowaniach).
Firma jest międzynarodowym koncernem, w Polsce znanym za sprawą produktów marki Felco. Co posiada w swojej ofercie?
W Polsce jest to cała gama mrożonych owoców, warzyw i mieszanek warzywnych (dodatków do dań głównych, zup, mieszanek na patelnię oraz ostatnio warzyw na parę z linii fit).
We Francji firma posiada olbrzymie portfolio produktowe : warzywa i dania gotowe w puszkach, mrożonki warzywne (marki : d’aucy i Globus) , jaja (Matines), produkty gotowe na bazie jaj – proszki, pasty, liquidy oraz omlety, burgery(ABCD i Karea), mięso wieprzowe (Europig), kurczaki schładzane i mrożone (DUC) oraz pasze, sadzonki, itp.
Na razie tylko kilka produktów z szerokiego portfolio Globusa trafiło do programu Horeca Profit™. Czy akurat te cieszą się największą popularnością wśród szefów kuchni, restauratorów?
Są to standardy używane przez większość szefów kuchni. Ich masowe wykorzystywanie w kuchni spowodowało ich wybór. Być może jednak w niedługim czasie będziemy mogli zaprezentować im również inne nasze produkty do wykorzystania w kuchni (warzywa solo i mieszanki, w tym warzywa na patelnię i mrożonki z linii fit).
Dlaczego prowadząc obiekt gastronomiczny warto wybrać produkty marki Felco?
Mrożonki produkujemy w Polsce od 15 lat w nowoczesnych zakładach produkcyjnych. Mrożonki Felco to produkty o sprawdzonej i wysokiej jakości. Posiadamy certyfikaty jakości ISO 9001:2000 oraz HACCP. Dodatkowo dla zachodniego rynku detalicznego wdrożyliśmy i certyfikowaliśmy system BRC. Nasze mrożonki to bezpieczeństwo i pewność dla każdej kuchni.
W jaki sposób Globus Polska dostosowuje swoją ofertę do rynku horeca?
Od lat staramy się bacznie wsłuchiwać w rynek. Wszystkie sugestie traktujemy z należytą uwagą i staramy się dopasowywać nasze produkty do wymogów klientów. Wiele cennych uwag i porad otrzymywaliśmy przez wiele lat od naszych zachodnich partnerów i właścicieli. Szczególnie teraz gdy naszym właścicielem stał się francuski CECAB, wszelkie nowinki i trendy gastronomiczne są nam na bieżąco przekazywane. Będziemy w miarę możliwości adaptować pewne rozwiązania również na rynku polskim.
W Państwa ofercie można znaleźć mieszanki FIT MIX (również w programie Horeca Profit™). Czy Globus Polska stawia na lekką, zdrową kuchnię?
Od kilku lat staramy się propagować lekką kuchnię opartą głównie na warzywach. Owocem tego stała się wprowadzona w sezonie 1999/2000 linia warzyw na patelnię, które miały stać się alternatywą dla „ciężkich” dań gotowych typu pierogi czy fasolka po bretońsku. Wprowadziliśmy dania lekkie i smaczne, oparte na kuchniach narodowych, np. Nicea – kuchnia śródziemnomorska, Azja- kuchnia azjatycka, Country – kuchnia Tex-Mex, Risotto – kuchnia włoska, itd.
Ostatnio wprowadziliśmy linię warzyw do gotowania na parze tzw. fit Mixy, które są dla osób wyjątkowo dbających o linię i zdrowy tryb życia. Gotowanie na parze w przeciwieństwie do smażenia z użyciem tłuszczu, jest dużo bardziej „dietetycznym” sposobem przygotowywania warzyw. W dodatku są one bardziej chrupiące, zachowują lepiej swój wygląd- kolory i witaminy.
Rozmawiała: Joanna Załęska – Gastrona.pl
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|