Mrożone produkty coraz częściej znajdują zastosowanie w profesjonalnej kuchni. Decyduje o tym dostępność ich poza sezonem, ekonomika i wbrew pozorom zachowane walory smakowe. O tych i innych zaletach mrożonych warzyw i owoców opowiada Paweł Baran z firmy Oerlemans Foods Polska.
Gastrona.pl: Produkty mrożone zyskują coraz większą liczbę zwolenników wśród szefów kuchni. Jakie są ich podstawowe zalety?
Paweł Baran: Przede wszystkim dostępność świeżych zamrożonych produktów przez cały rok w stałej cenie. Dotyczy to również wyrobów sezonowych, które nie są dostępne lub sprowadzenie ich wymaga poniesienia dużych kosztów. Stała cena pozwala na kalkulowanie foodcosts’ów, których wartość jest niezmienna w bliższej i dalszej przyszłości.
Ponadto produkt zamrożony można przechowywać przez dłuższy czas bez utraty jego wartości odżywczych i estetycznych. Wbrew powszechnej opinii produkty zamrożone posiadają bardzo zbliżone walory smakowe do produktów świeżych.
Wstępna obróbka i przygotowanie wyrobu na etapie produkcji (odszypułkowane lub odpeszczone owoce, obrana, pocięta cebula lub czosnek) pozwala zaoszczędzić czas i koszty związane z przygotowaniem produktu w kuchni.
G.pl: W jaki sposób Oerlemans Foods gwarantuje odbiorcom najwyższą jakość produktów?
P.B: Już od wielu lat, zanim stało się to wymogiem, po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, wszystkie czynności związane z produkcją są zorganizowane wg systemu HACCP. Wieloletnie doświadczenie i wdrożone procedury jakościowe pozwoliły na opracowaniu systemu produkcji najwyższej jakości przy umiarkowanych kosztach. Ponadto Oerlemans F.P. posiada ogólnoświatowy certyfikat EFSIS zgodny z systemem British Retail Consortium.
G.pl: W jakich warunkach należy przechowywać mrożone produkty Oerlemans?
P.B:Z uwagi na to, że są to produkty głęboko mrożone zalecane jest ich przechowywanie w temperaturze ok. – 18 stopni Celsjusza lub niższej. Warto również zadbać o informacje czy został zachowany łańcuch chłodniczy pomiędzy producentem, a odbiorcą ostatecznym. Wbrew pozorom ma to bardzo duże znaczenie dla zachowania odpowiedniej jakości i wyglądu produktu.
G.pl: Uczestnicy programu lojalnościowego Horeca Profit™ znaleźć mogą w nim 6 produktów firmy Oerlemans. Co zadecydowało o ich wyborze?
P.B:Po części promowanie produktów powszechnie znanych tak jak truskawki, kalafior, młoda marchew, a po części popularyzowanie wyrobów, które firma wprowadza na rynek np. Wok-mixy. Struktura asortymentowa produktów wprowadzona do programu lojalnościowego pozwala szczególnie nowym odbiorcom na poznanie przynajmniej dwóch produktów z gamy warzyw solo, owoców i mieszanek warzywnych.
G.pl: Właściwie każda z grup produktowych z portfolio Oerlmans jest w programie reprezentowana. Szefowie kuchni i restauratorzy znajdą tu i mrożone owoce i warzywa, jak też mieszanki warzywne. Czy są to produkty najchętniej zamawiane w segmencie Horeca?
P.B: W większości przypadków tak jest. Tym samym chcemy ułatwić kucharzom szybsze osiągnięcie profitów z tytułu udziału w programie Horeca Profit™. Skoro i tak korzystają na co dzień z tych produktów, to szybciej mogą uzyskać wymaganą ilość punktów uprawniających do odbioru nagród przewidzianych w programie.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|