Rozmowa z Andrzejem Puchalskim - Doradcą Gastronomicznym i Kulinarnym McCain oraz Marcinem Szczęsnym -
Product Manager Food Service przed którymi, ze względu na ich pracę w McCain Poland, frytki nie mają tajemnic.
G.pl: W Polsce frytki kojarzą się głównie z mniejszymi punktami gastronomicznymi i fast foodami. Czy można serwować je również w bardziej wykwintnych restauracjach? (proszę o ewentualne propozycje potraw)
Przedstawiony przez Pana punkt widzenia powoli staje się nieaktualny. Frytki i inne mrożone produkty ziemniaczane już na dobre zagościły w menu praktycznie w całym przekroju obecnych na polskim rynku punktów gastronomicznych, poczynając od najmniejszych barów, a kończąc na eleganckich restauracjach z bardzo wymagającą klientelą.
Doradcy gastronomiczni McCain posiadają wiedzę i doświadczenie, dzięki któremu są w stanie zaproponować klientowi, biorąc pod uwagę specyfikę jego lokalu, produkt, który najlepiej odpowie na jego potrzeby i jego klientów. W wykwintnych restauracjach najlepiej powinny sprawdzić się frytki z linii Premium, które oferują najwyższą jakość na rynku. Biorąc jednak pod uwagę oczekiwania klienta eleganckiej restauracji, który zwykle poszukuje czegoś nowego i oryginalnego mogę zaproponować Rösti McCain.
G.pl: Danie z frytkami może też przyciągnąć do lokalu całe rodziny. Czy warto wprowadzać w menu oddzielną część – potrawy dla dzieci?
Intensywny rozwój całego rynku gastronomicznego oraz upowszechnienie się formuły casual dining sprawia, że jedzenie w restauracjach staje się dostępne dla coraz szerszej grupy klientów. W tej sytuacji już nie tylko wyjątkowe okazje są powodem wyjścia całej rodziny na obiad do restauracji. W czasie takiego rodzinnego biesiadowania najwięcej kłopotu restauratorom sprawia menu dla dzieci.
Odpowiedzią na te kłopoty jest McCain Smiles. Ten ziemniaczany smakołyk z puree w kształcie uśmiechniętej buzi jest idealnym dodatkiem do dziecięcego zestawu lub wesołą przekąską. Dzięki temu produktowi większość propozycji dla dorosłych można zaadaptować na potrzeby dziecięcego menu. Zachęcamy również operatorów do spróbowania naszych placków ziemniaczanych i tradycyjnych frytek, za którymi dzieci przepadają, a wprowadzenie ich do menu na pewno urozmaici dziecięcy posiłek i zwiększy liczbę zadowolonych klientów.
G.pl: W jaki sposób zaskoczyć gości daniem z frytkami? Jak można je podawać niestandardowo?
Frytki kojarzą się nam zazwyczaj jako dodatek do smażonej ryby lub mięs, choć można je równie dobrze podać w połączeniu z innymi produktami takimi jak sery, warzywa smażone lub jak w przypadku naszych ziemniaczków McCain Patatas Bravas z jajkiem w postaci omletu.
Produkty McCain w całej swojej gamie są bardzo wdzięcznym produktem do pracy dla każdego, kto chciałby je wykorzystać inaczej niż standardowo w swojej kuchni, chociaż użyte w tradycyjny sposób także wzbogacą każde danie swymi bogatymi walorami.
G.pl: McCain proponuje wiele różnych rodzajów frytek. Czy można je jakoś podzielić ze względu na to, do jakiej potrawy są serwowane?
Oczywiście tak. Jak już wspomniałem oferta nasza jest bardzo różnorodna. Jeżeli chodzi o frytki rozróżniamy kilka rodzajów cięcia: Julienne długa o grubości 6mm, 3/8 standardowa prosta o grubości 9mm i karbowana o grubości 10mm. Coraz większą popularnością cieszy się produkt typu Julienne, który idealnie pasuje do wszelkiego rodzaju ryb, drobiu. Grubsze frytki z kolei świetnie pasują do "cięższych mięs", nie tylko smażonych lub "grilowanych", ale również podawanych w sosach.
G.pl: McCain posiada w swojej ofercie szeroki wybór produktów. Jakie nowości mogą znaleźć Państwa klienci?
Nowością w ofercie McCain są chłodzone ziemniaki z linii Easy Nature. Te nowatorskie produkty McCain to podgotowane i zapakowane próżniowo, wyselekcjonowane ziemniaki, które dzięki wstępnej obróbce można podawać na zimno lub po szybkim podgrzaniu. Skalibrowane całe ziemniaki, kostki lub talarki stanowią doskonałe rozwiązanie dla różnorodnego menu.
Wartość dodana to oczywiście gotowy do wykorzystania produkt, który nie wymaga czasochłonnego przygotowania (mycie, obieranie itd.) Ponadto produkty te charakteryzuje 100% wykorzystanie tzn. 1 kg zakupiony = 1 kg wykorzystany. Nie ma odpadu. Co również istotne produkty McCain nie zawierają konserwantów, dzięki czemu mają czysty ziemniaczany smak.
Najpopularniejszym produktem w tej linii jest McCain Easy Nature Pom Parissene. Małe kalibrowne ziemniaczki. Idealnie do przygotowanie w piecu konwekcyjno parowym, możliwe jest również przygotowanie we wrzącej wodzie ( 5 min) lub nawet w mikrofali.
Ciekawą grupą produktów w ofercie McCain są tzw. Appetizers, niewielkie przekąski na bazie sera, warzyw lub mięsa.
Produkty te wywodzą się z tak zwanej kultury finger food czyli jedzenia niewielkich przekąsek, które spożywa się palcami zamaczając je w różnych dipach.
Najpopularniejszym produktem w tej grupie są krążki cebulowe formowane z rozdrobnionej cebuli w chrupiącej panierce lub krążki z całej cebuli w cieście piwnym.
W grupie tej znajdują się jeszcze bardzo ciekawe produkty jak:
- McCain Mozzarella Sticks
Paluszki z ciągnącego się delikatnego sera mozzarella otoczonego cienką warstewką chrupiącej panierki o smaku piwa lub w innej wersji w chrupiące panierce z dodatkiem ziół.
- McCain Cheddar Cheese Jalapenio Peppers
Połówki papryczek Jalapeno wypełnione serem Cheddar i otoczone delikatną chrupiąca panierką
- McCain Cream Cheese Jalapeno Peppers
Połówki papryczek Jalapeno wypełnione delikatnym kremowym serem i otoczone chrupiącą złotą panierką
- McCain Chili and Cheese Nuggets
Mix kawałeczków ostrych papryczek i ciągnącego się sera zamkniętych w formie złotych nagetów
Produkty Appetizers doskonale wpisują się w tendencję do wspólnego spędzania czasu w gronie przyjaciół i znajomych, która zwykle odbywa się w pubach lub restauracjach. Produkty McCain oferują różnorodność smaków oraz możliwość ciekawego ich komponowania.
G.pl: Jakie profity dla szefów kuchni zamawiających produkty McCain proponuje firma?
Jednym z zasadniczych celów naszej działalności na rynku gastronomicznym jest budowanie długotrwałych partnerskich relacji z klientami. Do dyspozycji naszych klientów pozostają doradcy gastronomiczni McCain, którzy służą wiedzą i doświadczeniem. Ponadto od ponad 5 lat działa program lojalnościowy McCain Horeca Club, który premiuje zakup produktów gastronomicznych McCain. Pełna informacja o zasadach działania i sposobie przystąpienia do programu dostępna jest na stronie internetowej programu www.mccainfoodservice.pl/horeca
Firma McCain jest największym producentem frytek na świecie, dążącym do ciągłej rozbudowy i zdobywania nowych rynków. Misją firmy jest dostarczanie produktów o niezmiennie najwyższej jakości, poznanie i zrozumienie rynku, zapewnienie najnowszych rozwiązań technicznych i agrarnych. Ustawiczne wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów oraz obsługa klienta na najwyższym poziomie.

McCain Poland
Chociwel 25
57-100 Strzelin
tel. (071) 39 57 100
fax. (071) 39 57 101
e-mail: mccainpoland@mccain.pl
www.mccainfoodservice.pl
Gastrona.pl
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|