Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
27.04.2024
sobota
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Forum ekspertów
Przede wszystkim convenience - wygoda

Wielu restauratorów i szefów kuchni twierdzi, że oszczędność czasu i ekonomika pracy, przy zachowaniu naturalnego smaku przygotowywanych dań możliwe jest dzięki produktom typu convenience. Tezę tę potwierdza szef kuchni firmy Hügli – Leszek Gryka w rozmowie przeprowadzonej podczas IV Ogólnopolskiego Kulinarnego Zlotu Orłów.

G.pl: Jak Pan myśli – czy nieuniknione jest stosowanie produktów convenience w profesjonalnych kuchniach restauracyjnych?

L.G: Jestem pewny, że te produkty wejdą do restauracji, znajdą tam swoje użycie. Z punktu widzenia właściciela lub managera - przede wszystkim ze względu na ekonomikę pracy personelu. Myślę też, że coraz więcej restauratorów stawia na oszczędność wykonania, ale przy maksymalnym zadowoleniu gości. Chodzi o osiąganie najwyższych standardów przy niewielkim nakładzie pracy, więc w coraz większej liczbie restauracji produkty te mają już swoje zastosowanie.

Gastrona.pl: Już podczas pokazu na Zlocie Orłów, stwierdził Pan, że produkty firmy Hügli są bazą do stworzenia ciekawych dań...

Leszek Gryka: Miałem wtedy na myśli przede wszystkim to, że produkty te są oferowane kucharzom po to, żeby okazały się pomocne. Nie mają zastępować ich pracy. Oczywiście są to produkty przetworzone, które się wlewa, podgrzewa i serwuje. Ale takie działanie jest nie do przyjęcia u profesjonalnego kucharza, a zwłaszcza tego z ambicjami.

G.pl: Jakie są zalety produktów typu convenience?

L.G: Podstawowym problemem z produktami tego typu było to, że przygotowane na ich bazie potrawy zachowywały jakiś posmak sztuczności. Gość mógł się łatwo zorientować, że to danie nie jest zrobione od podstaw, tradycyjnie. Natomiast inaczej jest w przypadku produktów Hügli. Te z kolei powodują, że kucharz, który choć trochę umie panować nad smakami, przyrządzi z nich potrawy według własnego uznania, według własnej fantazji. I może być z nich naprawdę dumny. Na pewno nie odczuje dyskomfortu, nie będzie miał poczucia „pójścia na skróty”. A gość zje pyszne danie.

G.pl: Świetną propozycją na takie właśnie danie może być polewka wielkopolska, którą przygotował Pan w trakcie dzisiejszego pokazu.

LG: Właśnie tak. Jak najwięcej składników tradycyjnych, świeżych i ich dopełnienie - produkt przetworzony, który w ciągu kilku minut daje tą podstawową bazę, daje kierunek tej potrawie. Zaś dodatki jest to wartość odżywcza. Nie zastępujemy tradycyjnego produktu jakimś suszonym, rozwodnionym, ale właśnie dopełniamy produktem przetworzonym. Dodajemy potrawie w ten sposób smaku, wykończenia. Coś, co przygotowalibyśmy normalnie bardzo długo, do kilku godzin, przy użyciu produktów firmy Hügli zrobimy znacznie szybciej.

G.pl: Czyli kolejną zaletą stosowania tych produktów jest oszczędność czasu?

L.G: Tak, poza tym nawet, jeśli nie wiemy jak coś można przyrządzić od podstaw, z naszymi produktami – świetnie sobie z tym poradzimy. Wszystko, dlatego że mamy gotową bazę. A na jej podstawie może powstać wspaniała potrawa.

G.pl: Gama produktów Hügli to także przyprawy. Jak je wykorzystać w kuchni?

L.G: Tutaj moglibyśmy skorzystać z opinii innych kucharzy, szefów kuchni, niekoniecznie tylko mojej. Słyszy się od nich czasami takie pomysły na dania, które nie przyszłyby do głowy nawet najlepszym. A nasze przyprawy nadają im wyrafinowanego smaku, oryginalności.

Te produkty mają naturalny smak, nie czuć tu „trawy”, jak w większości suszonych produktów. Pracowałem przy opracowywaniu wielu receptur różnych produktów. Wiem jak trudno zrobić coś, co ma naturalny smak. A właśnie dzięki temu zdecydowałem się na pracę w Hügli. Te produkty są maksymalnie zbliżone do naturalnego smaku, a więc mogę naprawdę śmiało je polecać.

Hügli Food Polska Sp. z o.o.
ul. Gliniana 12
91-336 Łódź
tel. (042) 611 00 81
fax. (042) 611 00 83
e-mail: office@huegli.com.pl
www.huegli.com.pl

Rozmawiała Joanna Załęska - Gastrona.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.

 


 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak CompArt International Naczynia Polska Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000