Z Wojciechem Siwcem - nowym dyrektorem Nestlé Professional, rozmawiamy o najbliższych planach dotyczących kierowania działem.
Gastrona.pl: Od kiedy objął Pan funkcję dyrektora działu Nestlé Professional? Jaki był przebieg pańskiej dotychczasowej kariery zawodowej?
Wojciech Siwiec: Funkcję Dyrektora Działu Nestlé Professional objąłem z dniem 1 lipca 2008 roku. Swoją karierę w Nestlé rozpocząłem w 1999 roku jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Nestlé Waters Direct (Dar Natury). Jako dyrektor dużego, bo liczącego prawie 400 osób Działu Sprzedaży, w tym m.in. Działu Kluczowych Klientów oraz Dział Obsługi Klienta – miałem wiele obowiązków. Odpowiadałem m.in. za tworzenie długoterminowej strategii sprzedaży, rozwój i sprzedaż produktów Nestlé Waters Direct na rynku polskim oraz planowanie i egzekucję budżetów.
W 2006 roku zostałem awansowany na stanowisko Dyrektora Nowych Rynków w Centralnej i Wschodniej Europie i byłem zaangażowany w wiele projektów dotyczących fuzji i przejęć. Od listopada 2007 roku piastowałem funkcję Dyrektora Programu "for Managing BEST" (Business Excellence, Standardization & Transformation), który dotyczy strategicznego usprawnienia działalności biznesowej w tym organizacji sprzedaży, systemów dostaw, czy obsługi klienta. Jest on prowadzony na sześciu rynkach Europy Zachodniej.
Przed rozpoczęciem pracy w Nestlé Waters Direct, pracowałem w obszarze rozwoju sprzedaży i marketingu dużych międzynarodowych firm branży FMCG m.in. w firmie PepsiCo Trading Sp. z o.o.
Gastrona.pl: Nowy dyrektor to zazwyczaj nowe plany działania. Czy zmianie ulegnie prowadzona przez Jacka Czaudernę polityka firmy, czy też Pana działalność będzie kontynuacją dotychczasowej?
Wojciech Siwiec: Nestlé Professional to dział koncernu spożywczego Nestlé, który zajmuje się kompleksową obsługą rynku Out-of-Home. Funkcjonuje na dwóch płaszczyznach: gastronomia (produkty kulinarne dla rynku Out-of-Home) oraz vending (ekspresy kawowe i automaty dystrybuujące gorące napoje oraz przekąski), poprzez Autoryzowanych Dystrybutorów i Operatorów, oraz własny zespół Handlowców - Nescafé Service.
Sporym wyzwaniem dla mnie będzie pokierowanie tak dużym działem, który w dodatku od 1 stycznia 2009 roku ma funkcjonować jako niezależny biznes - zarządzany globalnie.
Przede wszystkim chciałbym skupić się na realizacji światowej strategii biznesowej, której głównym celem jest postawienie na innowacyjność rozwiązań dostarczanych Klientom. Chcemy, aby nasi Klienci widzieli w nas Partnera inspirującego do wzrostu i rozwoju, który dostarcza im markowych i lubianych produktów kulinarnych oraz pomysłowych rozwiązań w zakresie napojów gorących. Dział, którym pokieruję stoi również przed wyzwaniem promowania na rynku Out-of-Home tych produktów, które wpisują się w ogólnoświatową strategię Nestlé dbania o prawidłowe odżywianie, zdrowie oraz dobre samopoczucie konsumentów (nutrition, health and wellness).
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.