Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
 Pomoc,  Poczta
Forum ekspertów
Tętniące whisky serce Szkocji

Dzięki firmie Bacardi Martini Polska, na początku maja tego roku miałem przyjemność odwiedzić destylarnię Aberfeldy, położoną w samym sercu Highland w Szkocji. Okazją do zwiedzenia tego miejsca był prestiżowy kurs Dewar's Masterclass, w którym uczestniczyłem wraz z kilkoma wybranymi osobami z Europy oraz Stanów Zjednoczonych.

Wspaniałej obsługi ze strony gospodarzy doznaliśmy już na lotnisku w Edynburgu, skąd luksusowymi samochodami przemierzaliśmy drogę do Aberfeldy. Górzyste tereny pokryte wrzosem, długowłose krowy, owce i barany nadawały niezapomniany obraz regionu, gdzie produkuje się jedne z najlepszych whisky na świecie.

Część teoretyczna odbywała się na zamku Castel Menzes, gdzie Stephen Marshal – Dewar’s brand ambassador, poprowadził szkolenia z zakresu historii, promocji, marketingu, wartości marki Dewar's w Szkocji i na świecie. Wieczorem wszyscy uczestnicy zostali zaproszeni na Highland Safari. Tam, terenowymi samochodami zwiedzaliśmy ciekawe dla oka zakamarki tego regionu, z przerwami na degustację Dewar's 12 i 18 letniej, Signatory oraz szkockich specjałów takich jak Hagis.

Kolejny dzień zaczęliśmy spacerem od miejsca, gdzie zaczyna płynąć strumień aż do destylarni. To był dobry pomysł by zobaczyć źródło trunku. Dwa kilometry drogi po górkach i łąkach zaprowadziły nas do destylarni, miejsca gdzie produkuje się whisky Dewar's i Aberfeldy single malt whisky. I tym samym zaczęła się piękna przygoda i święto dla podniebienia.

W starym magazynie prosto z beczki próbowaliśmy whisky z 1960, 1970 i 1980 roku, warte kilkanaście tysięcy złotych. Po doznaniach smakowych zaproszono nas do destylarni, gdzie mogliśmy na żywo obserwować proces produkcji i destylacji whisky Dewar's.
Dowiedzieliśmy się wiele na temat tego procesu, a w szczególności procesu podwójnego beczkowania, czyli etapu, którego nie mają inne blended whisky. Kolejnym punktem wizyty w Aberfeldy było zwiedzanie Visitor Center, który odnowiony działa od 2000 roku. Tam mogliśmy zobaczyć historię marki, procesy zmian występujących z biegiem czasu, stare butelki, alembiki, beczki, receptury. Dla każdego konesera whisky było to niezapomniane przeżycie i niebywałe doświadczenie.

Kolejny dzień to niebywała dawka wiedzy o whisky, warsztaty barmańskie z wykorzystaniem whisky Dewar's w miksologii oraz bardzo ważny element szkolenia – własna blended whisky. Jako koneserzy whisky znający zasady kompozycji tego trunku oraz mając doskonałą pamięć do zapachów, ze składników – destylatów przed nami postawionych, musieliśmy stworzyć swoją własną blended whisky.

Było to niesamowite doświadczenie - mogliśmy sprawdzić nasze sommelierskie umiejętności. Trzeci dzień to już powrót do Edynburga, gdzie zamieszkaliśmy w 5* gwiazdkowym hotelu, a wieczorem czekało nas oficjalne zakończenie kursu. Przedtem wykorzystałem  wolny czas na poszukiwanie jakiś ciekawostek kryjących się w tym wiekowym mieście. W samym sercu Edynburga znalazłem Świątynię Whisky. Można w niej znaleźć kilkaset butelek „wody życia” oraz wiele cennych pamiątek związanych ze Szkocją i jej narodowym trunkiem. Wieczorem odbyła się Gala zakończenia kursu Dewar's Masterclass. Podczas luksusowej kolacji rozdane zostały certyfikaty ukończenia kursu, personalnie grawerowane butelki Dewar's 12 Y.O. oraz pamiątkowe zdjęcia.

Niestety kolejnego dnia było tylko pakowanie i wyjazd na lotnisko...

Wizyta w Aberfeldy pozostanie na długo w mojej pamięci. Pozyskane tam wiadomości wzbogaciły moją wiedzę o trunku, który kochają wielcy tego świata. Tą wiedzą na pewno podzielę się podczas moich degustacji whisky. Od czerwca będę prowadził w całej Polsce szkolenia z zakresu wiedzy o whisky Dewar's w projekcie „DEWAR'S DISCOVERY” – prestiżowych szkoleniach dla wybranych klientów firmy Bacardi Martini.

Jacek Krawczyk

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.

Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.

KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci