Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Rational
Robot - Coupe
Smoker
LabelFresh
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Elmak
Baziółka
Hello Coffee
Fanex
Sokołów
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Forum ekspertów
Styl komunikacji z klientami w czasie pandemii


Bez wątpienia dominującym impulsem, decydującym o zakupie jest OBRAZ. Jesteśmy przecież w przeważającej części wzrokowcami, dlatego też gastronomia coraz świadomiej stawia na profesjonalne sesje produktowe i wysokiej jakości filmy promocyjne. Nie mniej jednak SŁOWO zawsze jest obecne w komunikacji między przedstawicielami sektora HORECA, a gośćmi czy klientami. Teksty reklamowe i sprzedażowe muszą być pisane świadomie i bazować na pogłębionym researchu, tylko wówczas mają szansę wygrać wyścig z prężącą muskuły konkurencją. Ale czy ten sam styl powinniśmy zachować w dobie kryzysu, jaki spotkał branżę? Czy treści nasączone hura-optymizmem i okraszone słowną wirtuozierią nie będą zbyt drażnić? I co z pospolitym biadoleniem i utyskiwaniem?

Pisz. Cały czas bądź w kontakcie

Jeśli Twój lokal zdecydował się na dowóz/wynos, musisz koniecznie znaleźć czas, siłę i chęci na nieustanny kontakt ze stałymi i potencjalnymi klientami. Social media zalewane są niepokojącymi informacjami i tematy krążą wokół epidemii. Jeśli napiszesz na Facebooku w poniedziałek rano, wieczorem Twój post zniknie – możesz mi wierzyć. Dlatego pisz codziennie o swojej ofercie. Nie trać czasu na piękne projekty graficzne (choć też są ważne), zrób zdjęcie telefonem pysznej zupy, którą właśnie przygotowujecie i wstaw krótki post: Dziś najlepsza pomidorowa pod słońcem! Kto chętny?. Wszystko zajmie Ci kilka chwil, a zyskasz. Co? Po pierwsze nie spadną Ci zasięgi, po drugie częste posty mają większą szansę się przebić, po trzecie – dodasz otuchy swoim pracownikom, którzy przecież drżą o swoje posady. Uspokoi ich fakt, że się starasz.
 

Bądź szczery. Ludzie i tak wyczują fałsz
To nie jest czas na działania podprogowe, manipulację słowem, obrazem, obietnicą. Nie marudź, bo przecież wszystkim jest ciężko, dlatego teksty w stylu Rząd jest do… na profilu restauracji jest kiepskim pomysłem. Wszyscy są zmęczeni, przestraszeni, źli. Ale my chcemy, aby zdecydowali się na zakup jedzenia z naszego lokalu. Dlatego warto postawić na szczery przekaz. Jaki? Nasze fine diningowe menu chwilowo odpoczywa, a na Was czeka jakże smaczna, polska kuchnia z regionalnymi smaczkami. Kto chętny?. W taki sposób oznajmiamy, że aby przetrwać, trzeba było szybko przeorganizować kartę menu i dać coś bardziej pospolitego, ale równie smacznego. Szczerość, ale bez negatywnej emocji. 

Nie eksperymentuj. Nie ryzykuj uraty fanów

Strona WWW czy profil w social mediach musi pozostać merytoryczny. Doradca gastronomiczny nie powinien publikować postów/ memów o obecnej sytuacji. Restauracja nie może sobie pozwolić na teksty o wołających o pomstę do nieba cenach maseczek itd.. Dlaczego? Przecież jest wolność słowa. No tak… Ale gastronomia walczy o przetrwanie. Uda jej się to z pomocą gości. A Ci też są zmęczeni, przesyceni wciąż tymi samymi newsami. Potrzebują świeżości, wytchnienia! A zdjęcie czegoś smacznego zawsze poprawia apetyt. Warto mieć to na uwadze, by nie stracić obserwujących. Oni są naszą szansą. 

Pisz krótko. Wystarczy prosty przekaz
Przyjdzie jeszcze czas na słowną ekwilibrystykę. Teraz trzeba trafić słowem do celu, a zawijasy, ozdobniki, epitety, wyszukana stylizacja językowa w tym nie pomogą. Jeśli macie w ofercie wątróbkę drobiową z cebulką i ogórkiem to nie piszcie, że owa wątróbka leży pod kołderką ze skwierczącej cebulki, a ogórek przyjaźnie puszcza do nich oko. Nie nadawajcie tym potrawom nazw, nie chowajcie najważniejszego przekazu pod niepotrzebnymi wyrazami. Cały czas myślcie, jak Wasi klienci. Oni boją się o jutro, znaleźli się w nowej sytuacji, są zdenerwowani. A dobre jedzenie i szczery przekaz są tym, co choć chwilowo może im poprawić nastrój.
 
Więcej informacji na www.apgih.pl/vademecum
 

Akademia Praktyk Gastronomicznych i Hotelarskich
ul. Puławska 38
05-500 Piaseczno
tel.: 601 788 865
tel.: 22 243 40 99
e-mail: kontakt@apgih.pl
www.apgih.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe Smoker LabelFresh Cukiernia M&K Debic Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska Baziółka Gros Alumast HAGEA Kocham Wodę Metro-Catering-System Internorga InEwi Firelight Glass
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000