• Rozpocznij analizę i wagę poszczególnych spraw i ustal jakie działanie da Ci trampolinę do wyjścia z kryzysu
• Podejmuj działania natychmiast, nie pozwól aby choroba zniszczyła Twój biznes i dorobek całego życia
• Ustal priorytety , masz wystarczająco dużo czasu aby ustalić potencjalne długotrwałe korzystne konsekwencje. W tym celu stwórz własną analizę SWOT ( słabych i mocnych stron) co oznaczać będzie z jakich działań powinieneś zrezygnować lub wykonać.
• Zwiększ świadomość marki wśród mieszkańców najbliższego otoczenia Twojego lokalu gastronomicznego, być może to jest Twoja nowa grupa docelowa.
• Postępuj w myśl zasady 20/80, co oznacza że powinieneś zadać sobie pytanie czy to działanie należy do zasadnych. Patrz na działanie, a nie na zysk, bowiem 20% Klientów generować będzie Twój przyszły zysk ze sprzedaży lub 20% usług da Ci 80% dochodów, i tak dalej
• Zacznij już dziś planować każdy dzień, tydzień, miesiąc z wyprzedzeniem. Myśl z ołówkiem w ręku i twórz własne mapy wyjścia z kryzysu.
• Stwórz własna listę bonusów i korzyści dla dostawców i odbiorców Twojego biznesu. Kryzysy mijają, ważne aby Twoja marka utrwaliła swoja pozycje na rynku. Mogą to być odroczone płatności, dodatkowy system motywacyjny dla pracownika, stworzenie systemu rekomendacji i poleceń, w której każdy jest wygranym.
• Przyłącz się do grup, stowarzyszeń, buduj sieć nowych kontaktów. Motywuj i ucz, zostań mentorem.
• Wspieraj działania na rzecz bardziej potrzebujących od Ciebie działaj probono, a otrzymasz w zamian znacznie więcej, lojalność i wiedzę. W ten sposób znajdziesz się w elitarnej grupie firm rozumiejących działania związane z CSR, odpowiedzialnością społeczna biznesu.
• Bądź obecny lub zgiń. Pamiętaj, że to Ty jesteś kreatorem swojego sukcesu. Dlatego tez przejściowe kryzysy nie powinny przeszkodzić Ci w osiągnieciu celu. Ważne, aby Twoja marka utrwaliła swoja pozycje na rynku.
• Spisanie celów ułatwia myślenie, skonsultuj je z doradcą i wdróż w życie.
Wyróżnienie spośród konkurencji to cel szczególnie istotny teraz i po kryzysie. Oznacza on bowiem, że chcesz być rozpoznawalny przez Klienta znacznie wcześniej niż w momencie przeczytania nazwy firmy. I pamiętaj najważniejsza w kreowaniu marki jest komunikacja z konsumentem, dostawcą, partnerem, a to znaczy, że ktoś po drugiej stronie telewizora, radioodbiornika, czy gazety musi zrozumieć. Pamiętaj wizerunek Twojej firmy jest tym, co ludzie o niej myślą. Tożsamość to te elementy za pomocą, których je identyfikują.
Wyrazistość i umiejętność prezentowania tożsamości firmy jest najskuteczniejszym środkiem wzbudzania zaufania u Klientów.