Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
Smoker
LabelFresh
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Elmak
Baziółka
Hello Coffee
Iglotex
Menos
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Forum ekspertów
Dekalog restauratorów w nowych trudnych okolicznościach


Pamiętaj, że jesteś właścicielem biznesu odpowiedzialnym za swoich pracowników. I właśnie dlatego popadanie w panikę  jest najgorszym, co może Cię spotkać.

Długotrwały stres obniża Twoją odporność na choroby, dlatego pamiętaj, że stres i panika nie będą właściwymi doradcami w planowanym i spokojnym działaniu! Dlatego pomimo tego wszystkiego, co spotkało Twoją branżę, musisz mieć PLAN działania na najbliższe tygodnie. Teraz, kiedy Twój biznes jest zamknięty albo może ma jakieś obroty z wywozów czy sprzedaży na telefon, to musisz pamiętać o 10 kluczach do sukcesu.
 


1. Cel nadrzędny to utrzymanie kluczowego personelu dla Twojego biznesu. Już teraz na bieżąco informuj otwarcie o sytuacji, w jakiej jest Twoja firma. Wykorzystywanie zaległych urlopów czy bezpłatnych urlopów w tej wyjątkowej sytuacji nie są niczym niewiarygodnym w sytuacji światowej epidemii. To prawdziwy sprawdzian czy pracownicy, którzy są przez Ciebie postrzegani jako kluczowi, są rzeczywiście fundamentem dla Twojego biznesu w tej bezprecedensowej sytuacji dla turystyki i gastronomii.

2. Renegocjacje czynszu najmu. Jeżeli jesteś najemcą lokalu, niezwłocznie wyślij podanie o zawieszenie albo obniżenie czynszu do czasu ponownego otwarcia Twojego lokalu. Po jego otwarciu powinieneś negocjować wysokość czynszu. Nic dzień później nie wróci do normy. Będzie to bardzo powolny powrót do normalności, a wynajem lokali nie będzie oczywistością. Spokojnie już możesz renegocjować czynsz najmu po reaktywacji Twojego biznesu.

3. Zadbaj o swoją płynność finansową. Wypłaty wynagrodzeń w ratach to lepsze wyjście aniżeli brak jakichkolwiek wypłat. Zapłaty częściowe za faktury zakupu surowców sprzed kryzysu także. Na pierwszym miejscu jest zabezpieczenie wynagrodzeń Twojego zespołu, reszta zobowiązań musi poczekać.

4. Nie zamykaj lokalu, jeśli możesz zorganizować wynosy lub wywozy. Jeżeli Twój lokal ma szansę na wywozy/ wynosy - spróbuj swoich sił. Zamykaj na głucho dopiero wtedy, kiedy przychody nie pokrywają kosztów działalności. Może możesz przebranżowić lokal na catering garmażeryjny? Może sprzedaż on-line?

5. Nie zapominaj o społecznej odpowiedzialności. Jak masz wynosy czy wywozy może warto przeznaczyć 50-100 porcji dziennie dla bezdomnych, ubogich, którzy nie mają, gdzie ugotować swojego posiłku. Może warto dostarczyć żywność do pobliskiego szpitala albo domu pomocy społecznej. Bądź społecznie odpowiedzialny.

6. Bezpieczeństwo gości Twojego lokalu i komfort konsumpcji jest dobrem nadrzędnym. Zadbaj o instrukcje mycia dłoni w toaletach, dozowniki z płynem dezynfekującym, być może większy dystans pomiędzy stolikami kosztem ilości miejsc siedzących? Pamiętaj, że komfort gości to większe obroty po długiej przerwie i kwarantannie domowej, która spowodowała brak zaufania do konsumpcji w miejscach publicznych.

7. Szkolenia obsługi ze standardów serwisu ze zwiększonym reżimem higienicznym. Zaplanuj szkolenia kelnerów, barmanów i kucharzy, bo zagrożenie zachorowań nie zakończy się z dniem ponownego otwarcia Twojego lokalu. O wdrożonych praktykach informuj w social media, na Twojej stronie internetowej oraz w samym lokalu. Budując profesjonalny serwis ze standardami higieny, zdobędziesz zaufanie i życzliwość Twoich gości.

8. Twój wizerunek w social mediach jest kluczem do sukcesu. Zaplanuj kampanię smacznego menu i akcji promocyjnych w social media. Pierwszy okres po otwarciu lokalu to z pewnością większe wydatki na promocje, które właściwie zaplanujesz w zakresie przekazu, ale i wydatków na kampanię. Bez spontanicznych i nieprzemyślanych komunikatów.

9. Twoje menu to kolejny klucz do sukcesu. Po przerwie to będzie  inna gastronomia. Nacisk na bezpieczną konsumpcję, gorące startery, desery, nowe gorące napoje mogą być Twoją przewagą konkurencyjną. Bądź po prostu innowacyjny w swojej ofercie gastronomicznej.

10. Patrz z optymizmem w przyszłość, bo cała nasza branża ma podobne wyzwania. I nie załamuj rąk, chociaż co chwilę możesz popadać w zwątpienie. Proszę, bądź cały czas kreatywny w tworzeniu nowej atmosfery Twojego miejsca i menu. Pamiętaj proszę, że to co działało wcześniej, przed epidemią, niekoniecznie będzie nadal Twoim motorem do sukcesu w biznesie.
 
 
 
Więcej informacji na www.apgih.pl
 

Akademia Praktyk Gastronomicznych i Hotelarskich
ul. Puławska 38
05-500 Piaseczno
tel.: 601 788 865
tel.: 22 243 40 99
e-mail: kontakt@apgih.pl
www.apgih.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robot - Coupe Rational Robvita Smoker LabelFresh Cukiernia M&K Debic Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska Baziółka Gros HAGEA Kocham Wodę Metro-Catering-System Internorga InEwi Firelight Glass Goblet – sprzedaż hurtowa sztućców
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000