Nieuczciwość w gastronomii to rzadko poruszany temat. Choć problem ten dotyka praktycznie każdego lokalu gastronomicznego, wciąż niewiele się o nim mówi. Do najczęstszych sytuacji, w których dochodzi do nieuczciwości pracowników restauracji, można zaliczyć m.in. niezgodność sprzedaży z raportami kasowymi, częste awarie kasy fiskalnej, a nawet chowanie pieniędzy do kieszeni przez zaufanego kelnera.
Jesteś właścicielem lokalu gastronomicznego? Zamierzasz otworzyć swoją restaurację i chcesz dowiedzieć się, jak ustrzec się przed kradzieżą pracowniczą? Koniecznie sięgnij po najnowszy poradnik Jana Marka Mołoniewicza
Ciemna strona gastronomii.
Dzięki tej książce w pierwszej kolejności poznasz mity, potem symptomy i metody kradzieży, jej konsekwencje dla lokalu oraz – najważniejsze: skuteczne i sprawdzone metody walki z kradzieżą pracowniczą w branży gastronomicznej.
Nie daj się zwieść. Badania na temat nieuczciwości pracowniczej są bezlitosne: 7 na 10 osób ma tzw. elastyczną moralność, czyli są nieuczciwe wtedy, gdy nadarza się łatwa okazja. A o takie w biznesie gastronomicznym nietrudno...
W słabo kontrolowanym lokalu skala kradzieży może stanowić nawet do 15% wielkości sprzedaży. Taki poziom kradzieży łatwo może doprowadzić do bankructwa. Nieuczciwości nie da się całkiem zlikwidować, ale przy dobrym zarządzaniu można ją ograniczyć do 1-2%.
Parę słów o autorze:
Jan Marek Mołoniewicz - praktyk gastronomii oraz specjalista zarządzania z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w sieciach restauracji w Polsce i za granicą.
Pomysłodawca i wykładowca studiów podyplomowych Nowoczesna organizacja i zarządzanie w gastronomii w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie; prowadził zajęcia z zarządzania na studiach MBA i BBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Właściciel firmy MoJa Consulting zajmującej się doradztwem w efektywnym zarządzaniu gastronomią; współpracuje jako ekspert z wydawnictwami i portalami branżowymi.
Realizuje programy doradcze i szkoleniowe dla wielu firm. Do grona klientów MoJa Consulting należą m.in. Hotele Warszawskie Syrena, spółka WARS S.A. i jej franczyzobiorcy, NBP, Orbis, restauracje sieciowe: Sfinks, Salad Story, Green Coffee. Posiada wieloletnie doświadczenie jako trener-szkoleniowiec. Oprócz szkoleń realizowanych na zamówienie indywidualnych klientów był autorem i/lub trenerem kilku systemowych programów szkoleniowych, np. projektu Kompleksowy program wsparcia kadry MMŚP z branży gastronomicznej, w ramach którego przeszkolono ok. 750 osób z ponad 100 firm, czy programu szkoleniowego w ramach Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO dla właścicieli lokali gastronomicznych (klientów MAKRO Cash and Carry).
Autor: Jan Marek Mołoniewicz
Liczba stron: 162 strony
Wymiary: 170x240
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Moja Consulting
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-939448-0-4
Zamów już dziś!
tel.: 48 362 91 72 lub 507 136 349
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.